• envinow.gr

«Ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα» - Μια «πράσινη» κοινότητα που συνεχώς μεγαλώνει



Η ηλεκτροκίνηση το τελευταίο διάστημα στην Ελλάδα αποτελεί το κυριότερο θέμα συζήτησης στον τομέα των πράσινων μεταφορών με όλο και περισσότερους θαυμαστές των ηλεκτρικών οχημάτων να εμφανίζονται. Ο λόγος είναι το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας όπου μέσω αυτού επιδοτείται η αγορά/μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων (ιδιωτικής και επαγγελματικής χρήσης), ποδηλάτων και δικύκλων. Στόχος φυσικά είναι η επίτευξη μηδενικών εκπομπών στις μεταφορές, ξεκλειδώνοντας έτσι νέα μονοπάτια για την απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα, για την βελτίωση της ποιότητας ζωής στις πόλεις και την προστασία της δημόσιας υγείας.


Ωστόσο, πολλοί είναι αυτοί που αμφισβητούν τη συμβολή της ηλεκτροκίνησης στην επίτευξη της πράσινης κινητικότητας. Τα επιχειρήματα αυτής της κατηγορίας ανθρώπων και των αρνητών κινούνται σε ένα ευρύ φάσμα, παίρνοντας δύναμη από μη έγκυρες πηγες ενημέρωσης. Ως αποτέλεσμα, οι ψευδείς πληροφορίες διαδίδονται σε μεγάλο βαθμό φτάνοντας σε σημεία αμφισβήτησης της συγκεκριμένης τεχνολογίας αλλά και των επιπτώσεών της στο περιβάλλον.


Μια διαδικτυακή κοινότητα με καθημερινές αναρτήσεις έχει δημιουργηθεί στο Facebook και έρχεται να λύσει όλες αυτές τις απορίες που μπορεί να υπάρχουν γύρω από την ηλεκτροκίνηση. Ο λόγος φυσικά για την διαδικτυακή ομάδα «Ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα» η οποία αριθμεί πάνω από 3500 μέλη. Ένα μέρος όπου θαυμαστές, ενδιαφερόμενοι και κάτοχοι ηλεκτρικών οχημάτων συζητούν και ανταλλάσουν απόψεις και εμπειρίες, συμβάλλοντας στην πράσινη ανάπτυξη του τομέα των μεταφορών μέσω της ηλεκτροκίνησης και στην αντιμετώπιση των ψευδών πληροφοριών που διαδίδονται στο διαδίκτυο σχετικά με το θέμα.


Πίσω από αυτό το εγχείρημα βρίσκεται μια ομάδα τεσσάρων ανθρώπων με μεράκι και πάθος. Το envinow.gr μίλησε με την ομάδα διαχείρισης του γκρουπ και σας παρουσιάζει τη συζήτηση. Μεταξύ άλλων αναφέρθηκαν στην ύπαρξη οικολογικής συνείδησης στους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων, στα προβλήματα της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα καθώς και στην ετήσια συνάντηση που συνδιοργανώνουν αυτό το Σάββατο 19 Σεπτεμβρίου.


Τι σας ώθησε στην δημιουργίας της ομάδας «Ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα» και ποιες είναι οι βλέψεις σας για την εξέλιξή της;


Μιχάλης Παναγιωτίδης, Ιδρυτής της ομάδας

Η σελίδα ξεκίνησε το 2011 ως fan page του Nissan Leaf με σκοπό να πιέσουμε να το φέρει η αντιπροσωπεία της Nissan στην Ελλάδα. Το Nissan leaf ήταν το πρώτο που είχε σχεδιαστεί ως ηλεκτρικό και ήρθε στην Ευρώπη. Όταν μας αγνόησαν επιδεικτικά από εκεί, μετονομαστήκαμε σε «Ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα». Είμαστε η πρώτη σελίδα ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα και μάλιστα όταν εμείς μιλούσαμε για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, πολλοί νόμιζαν ότι λέγαμε για αυτά στα λούνα παρκ. Ο στόχος μας είναι η ομάδα αυτή να γίνει η μεγαλύτερη ομαδα πληροφορησης για την ηλεκτροκινηση ιδίως όταν αυτή ανθίσει τα επόμενα χρόνια.


Η προστασία του περιβάλλοντος βλέπετε να υπάρχει ως κριτήριο μεταξύ των μελών της ομάδας για την αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος; Ποια είναι τα συνηθέστερα κριτήρια;


Θάνος Τουρτούρας, Αγρονόμος και Τοπογράφος Μηχανικός - Σύμβουλος Ηλεκτροκίνησης

Ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των κατόχων Ηλεκτρικών Οχημάτων έχει έντονο ενδιαφέρον προς Περιβαλλοντικά Θέματα. Προσωπικά, εκτός της πρόσφατης ενασχόλησής μου με την Ηλεκτροκίνηση, είμαι και μέλος της Οικολογικής Κίνησης Κοζάνης εδώ και άνω της δεκαετίας, συμμετέχοντας ενεργά. Επιπλέον, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως πολλοί κάτοχοι Ηλεκτρικών Οχημάτων ενδιαφέρονται ή επενδύουν και σε Α.Π.Ε., είναι σίγουρα μοναδική εμπειρία να «κινείσαι με τον Ήλιο»! Βέβαια, το βασικό κριτήριο για την απόκτηση ενός Ηλεκτρικού Οχήματος είναι προς το παρόν η οικονομία, που επιτυγχάνεται σε βάθος χρόνου...


Ποια είναι τα προβλήματα που έχετε εντοπίσει και πιστεύετε ότι έχει να αντιμετωπίσει η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα;


Βαγγέλης Μανώλης, Φοιτητής της σχολής ΗΜΜΥ του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου

Το κυριότερο πρόβλημα αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα είναι το ελλιπές δίκτυο ταχυφορτιστών. Ελλιπές εννοώ πως παρότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με εμβέλεια 300-400 km, μπορεί να ταξιδέψει οπουδήποτε στην Ελλάδα χωρίς πρόβλημα, αν ένας από τους αναγκαίους ταχυφορτιστές στον δρόμο του είναι εκτός λειτουργίας τότε θα το δυσκολέψει πολύ. Δηλαδή ναι μεν υπάρχουν, αλλά δεν είναι αρκετοί ώστε να υπάρχει εναλλακτική σε περίπτωση κάποιας βλάβης. Επιπλέον, ενώ υπάρχει η υποχρέωση για εγκατάσταση στα ΣΕΑ μέχρι το ‘21, ακόμα δεν τους βλέπουμε παντού όπως θα έπρεπε. Ο παραπάνω περιορισμός είναι αυτός που κωλύει μια μεγάλη μερίδα φίλων της ηλεκτροκίνησης να γίνουν ηλεκτροκίνητοι. Το θετικό είναι ότι κάθε εβδομάδα που περνάει βλέπουμε και έναν νέο σταθμό φόρτισης να γίνεται διαθέσιμος προς χρήση, είτε σε πλατείες, είτε σε super market, είτε σε χώρους εστίασης.


Το Σάββατο 19 Σεπτεμβρίου συνδιοργανώνετε την «3η Συνάντηση Ιδιοκτητών Ηλεκτρικών Οχημάτων και φίλων της Ηλεκτροκίνησης». Ποιος είναι ο σκοπός της συνάντησης και ποιοι μπορούν να συμμετάσχουν;


Ευάγγελος Μιχαλόπουλος, Τεχνολόγος Ιατρικών Εργαστηρίων - Φωτογράφος, μέλος του Ελληνικού Ινστιτούτου Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων (EΛINHO)

Ο σκοπός της συνάντησης αλλά και άλλων συναντήσεων σε άλλες πόλεις είναι να φέρουμε κοντά τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων και μεταξύ τους ώστε να γίνουν μια ομάδα που μπορεί να διοργανώνει δράσεις, αλλά και να εκθέσουν τα οχήματα τους, να μιλήσουν γι’ αυτά σε ανθρώπους που ενδιαφέρονται ώστε να λυθούν απορίες και να καταρριφθούν σχετικοί μύθοι. Οι συναντήσεις είναι ανοιχτές για οποιονδήποτε θέλει να συμμετέχει, ασχέτως αν έχει ή δεν έχει ηλεκτρικό όχημα ώστε να ενθαρρυνθούν άνθρωποι που ενδιαφέρονται να γνωρίσουν τα οχήματα και τους ιδιοκτήτες από κοντά.


Εάν είστε φίλος της ηλεκτροκίνησης, μπορείτε να γίνετε μέλος της ομάδας «Ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα» στο Facebook.


Μπορείτε να δείτε περισσότερες πληροφορίες για την εκδήλωση της Αθήνας «3η Συνάντηση Ιδιοκτητών Ηλεκτρικών Οχημάτων και φίλων της Ηλεκτροκίνησης» και για αντίστοιχα για της Θεσσαλονίκης «Συνάντηση Φίλων της Ηλεκτροκίνησης στην Θεσσαλονίκη» στις επίσημες σελίδες στο Facebook.



ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ