Οι μέσες εκπομπές από νέα επιβατικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη αυξήθηκαν για τρίτη συνεχόμενη χρονιά το 2019, φθάνοντας τα 122,3 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο (gCO2/km), σύμφωνα με τα τελικά στοιχεία του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος (ΕΟΠ).
Ο δείκτης του ΕΟΠ «Επιδόσεις CO2 των νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη» δείχνει μια σταθερή μείωση των εκπομπών έως το 2016, αλλά, από τότε, οι μέσες εκπομπές των νέων αυτοκινήτων αυξάνονται.
Το 2019, οι μέσες εκπομπές των νέων επιβατικών αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση, την Ισλανδία, τη Νορβηγία και το Ηνωμένο Βασίλειο (ΗΒ) ήταν 122,3 gCO2/km. Ο αριθμός αυτός είναι κάτω από τον στόχο 2015-2019 των 130gCO2/km, αλλά πολύ πάνω από τον στόχο 2020-2024 των 95gCO2/km. Τα αποτελέσματα επιβεβαιώνουν τα προσωρινά στοιχεία που δημοσιεύθηκαν πέρυσι.
Σύμφωνα με την ανάλυση του ΕΟΠ, αρκετοί λόγοι συνέβαλαν στην αύξηση των μέσων εκπομπών, συμπεριλαμβανομένης της αυξανόμενης ζήτησης για SUV και άλλα μεγαλύτερα και βαρύτερα αυτοκίνητα. Τα ηλεκτρικά οχήματα αποτελούσαν το 3,5% των ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων το 2019.
Νέα δεδομένα εκπομπών από βαρέα οχήματα
Ο ΕΟΠ κυκλοφόρησε επίσης ένα νέο σύνολο δεδομένων σχετικά με τις εκπομπές νέων βαρέων οχημάτων, όπως λεωφορεία και φορτηγά. Οι μέσες ειδικές εκπομπές CO2 όλων των νέων βαρέων φορτηγών οχημάτων που ταξινομήθηκαν στην ΕΕ από το 2019 έως τα μέσα του 2020 ήταν 53 gCO2/tkm (δηλαδή για τη μεταφορά ενός τόνου εμπορευμάτων σε διάστημα ενός χιλιομέτρου). Τα δεδομένα του ΕΟΠ για την περίοδο 2019-2020 έθεσαν τη βάση για τη μείωση των εκπομπών αυτών των οχημάτων, με στόχους να επιτευχθούν 15% χαμηλότερες εκπομπές το 2025 και 30% χαμηλότερες εκπομπές το 2030.
Συνολικά, οι εκπομπές των μεταφορών εξακολουθούν να είναι περίπου το ένα τέταρτο των συνολικών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου στην ΕΕ. Η Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία απαιτεί μείωση κατά 90% των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου από τις μεταφορές, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990.
Comments