Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Περιβάλλοντος (ΕΟΠ) δημοσίευσε ορισμένα προσωρινά στοιχεία σχετικά με τις εκπομπές των νέων επιβατικών αυτοκινήτων και φορτηγών που ταξινομήθηκαν στην Ευρώπη το 2020. Για τα αυτοκίνητα, τα δεδομένα δείχνουν μείωση κατά 12% των μέσων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2), σε σύγκριση με το 2019. Οι μέσες εκπομπές φορτηγών μειώθηκαν επίσης ελαφρά, κατά περίπου 1,5%.
Σύμφωνα με τα προσωρινά δεδομένα του ΕΟΠ, οι μέσες εκπομπές νέων επιβατικών αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), την Ισλανδία, τη Νορβηγία και το Ηνωμένο Βασίλειο το 2020 ήταν 107,8 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο (g CO2/km). Αυτό ήταν 14,5 g (12%) χαμηλότερο από το 2019 και αντιπροσώπευε την πρώτη μείωση που παρατηρήθηκε από το 2016. Το μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων σε νέες ταξινομήσεις τριπλασιάστηκε από περίπου 3,5% το 2019 σε περίπου 11% των νέων ταξινομήσεων το 2020.
Περίπου 1,4 εκατομμύρια νέα φορτηγά ταξινομήθηκαν στην Ευρώπη το 2020 με μέσες εκπομπές 157,7 g CO2/km, δηλαδή 2,3 g (1,5%) χαμηλότερα από το 2019. Το μερίδιο των ηλεκτρικών φορτηγών αυξήθηκε από 1,4% το 2019 σε περίπου 2,3% το 2020.
Σχετικά με τον έλεγχο των εκπομπών από τα οχήματα
Οι εκπομπές νέων οχημάτων ελέγχονται συστηματικά με τη χρήση διαδικασιών «έγκρισης τύπου». Από το 2017, έχει τεθεί σε εφαρμογή η νέα Παγκόσμια Εναρμονισμένη Διαδικασία Ελαφρών Οχημάτων (WLTP) με στόχο την σταδιακή αντικατάσταση του ξεπερασμένου Νέου Ευρωπαϊκού Κύκλου Οδήγησης (NEDC). Το WLTP επιτρέπει τη λήψη πιο ρεαλιστικών πληροφοριών σχετικά με τις εκπομπές οχημάτων στις δοκιμές έγκρισης τύπου.
Συμμόρφωση με τους στόχους
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα επιβεβαιώσει εάν μεμονωμένοι κατασκευαστές ή ομάδες έχουν επιτύχει τους δικούς τους ειδικούς ετήσιους στόχους, οι οποίοι βασίζονται στη μέση μάζα των ταξινομημένων αυτοκινήτων.
コメント