top of page
  • Εικόνα συγγραφέαenvinow.gr

Euro 7: Οι ευρωβουλευτές υποστηρίζουν νέους κανόνες για τη μείωση των εκπομπών στις οδικές μεταφορές


Η Επιτροπή Περιβάλλοντος της ΕΕ ενέκρινε τις προτάσεις για τη μείωση των εκπομπών ρύπων και τον καθορισμό απαιτήσεων αντοχής στις μπαταρίες για επιβατικά αυτοκίνητα, φορτηγά, λεωφορεία και φορτηγά.


Την Πέμπτη 12 Οκτωβρίου, η Επιτροπή Περιβάλλοντος, Δημόσιας Υγείας και Ασφάλειας των Τροφίμων (ENVI) υιοθέτησε τη θέση της σχετικά με την αναθεώρηση των κανόνων της ΕΕ για την έγκριση τύπου και την επιτήρηση της αγοράς μηχανοκίνητων οχημάτων (Euro 7) με 52 ψήφους υπέρ, 32 κατά και μία αποχή.


Ενημερωμένα όρια για τις εκπομπές καυσαερίων


Οι ευρωβουλευτές συμφώνησαν με τα επίπεδα που προτείνει η Επιτροπή για τις εκπομπές ρύπων (όπως οξείδια του αζώτου, σωματίδια, μονοξείδιο του άνθρακα και αμμωνία) για επιβατικά αυτοκίνητα και προτείνουν μια πρόσθετη κατανομή των εκπομπών σε τρεις κατηγορίες για τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα με βάση το βάρος τους. Το εγκριθέν κείμενο προτείνει αυστηρότερα όρια για τις εκπομπές καυσαερίων από λεωφορεία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα, συμπεριλαμβανομένων των επιπέδων που ορίζονται για πραγματικές εκπομπές κατά την οδήγηση.


Έχουν συμπεριληφθεί συγκεκριμένα χρονικά πλαίσια εφαρμογής για διάφορες διατάξεις Euro 7, που συνδέονται με την έναρξη ισχύος όλων των παραγώγων νομοθεσίας. Οι ευρωβουλευτές ζητούν από την Επιτροπή να ολοκληρώσει αυτό το παράγωγο δίκαιο εντός 12 μηνών από την έναρξη ισχύος της πρωτογενούς νομοθεσίας. Μόλις γίνει αυτό, τα ελαφρά οχήματα θα έχουν 24 μήνες και τα βαρέα οχήματα 48 μήνες για να συμμορφωθούν.


Η εξαίρεση της Επιτροπής για την έναρξη ισχύος των απαιτήσεων για τους κατασκευαστές μικρού όγκου ελαφρών οχημάτων θα παραμείνει αμετάβλητη (1 Ιουλίου 2030). Ωστόσο, οι ευρωβουλευτές πρότειναν μια νέα ημερομηνία, την 1η Ιουλίου 2031, για τους κατασκευαστές μικρού όγκου βαρέων επαγγελματικών οχημάτων. Κατά συνέπεια, πρότειναν να τροποποιηθούν οι ημερομηνίες κατάργησης, ώστε να επιτραπεί η εφαρμογή των ισχυόντων κανονισμών Euro 6/VI για κατασκευαστές μικρού όγκου, έως την 1η Ιουλίου 2030 για τα ελαφρά οχήματα και την 1η Ιουλίου 2031 για τα βαρέα οχήματα. Αυτό θα εξασφάλιζε ομαλή μετάβαση και σταδιακή εφαρμογή χωρίς κανονιστικά κενά.


Λιγότερες εκπομπές σωματιδίων από ελαστικά και φρένα, αυξημένη αντοχή της μπαταρίας


Οι ευρωβουλευτές θέλουν να ευθυγραμμίσουν τις μεθοδολογίες υπολογισμού και τα όρια της ΕΕ για τις εκπομπές σωματιδίων πέδησης και το ποσοστό τριβής των ελαστικών με τα διεθνή πρότυπα που αναπτύσσονται επί του παρόντος από την Οικονομική Επιτροπή των Ηνωμένων Εθνών για την Ευρώπη. Αυτοί οι κανόνες θα ισχύουν για όλα τα οχήματα, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών. Το κείμενο περιλαμβάνει επίσης υψηλότερες ελάχιστες απαιτήσεις απόδοσης για την αντοχή της μπαταρίας για αυτοκίνητα και φορτηγά από αυτές που προτείνει η Επιτροπή.


Άλλα προτεινόμενα μέτρα περιλαμβάνουν:

  • Ένα ενημερωμένο περιβαλλοντικό διαβατήριο οχήματος (EVP) που περιέχει πληροφορίες όπως κατανάλωση καυσίμου, υγεία μπαταρίας, όρια εκπομπών, αποτελέσματα περιοδικών τεχνικών επιθεωρήσεων.

  • Αυστηρότερες απαιτήσεις διάρκειας ζωής για οχήματα, κινητήρες και συστήματα ελέγχου της ρύπανσης.

  • Υποχρέωση εγκατάστασης συστημάτων επί του οχήματος για την παρακολούθηση πολλών παραμέτρων όπως οι υπερβολικές εκπομπές καυσαερίων, η πραγματική κατανάλωση καυσίμου και ενέργειας και η υγεία της μπαταρίας έλξης.

  • Ειδικοί κανόνες για κατασκευαστές μικρού και εξαιρετικά μικρού όγκου.

Comments


bottom of page