top of page
  • Εικόνα συγγραφέαenvinow.gr

Οι αντιπεριβαλλοντικές πρακτικές της βιομηχανίας της ένδυσης αναδεικνύονται με τον κορωνοϊό



Η επιδημία του κορωνοϊού, ανέδειξε πάλι τις αμφισβητήσιμες πρακτικές μιας από τις πιο ρυπογόνες βιομηχανίες στον κόσμο. Καθώς η καταναλωτική ζήτηση για τη μόδα έπεσε κατά τη διάρκεια των παγκόσμιων περιορισμών, πολλές εταιρείες ακύρωσαν τις παραγγελίες και καθυστέρησαν τις πληρωμές σε προμηθευτές. Εκατομμύρια από τους ευάλωτους εργαζόμενους που φτιάχνουν τα ρούχα του κόσμου έχουν μείνει χωρίς εισόδημα ή κοινωνική προστασία. Νέα εκστρατεία προσπαθεί να τονίσει αυτήν την ανισορροπία ισχύος και τον αντίκτυπο της υπερπαραγωγής εδώ και δεκαετίες, αναδεικνύοντας τις παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, τον αντίκτυπο της χημικής ρύπανσης και το τεράστιο ποσό των φυσικών πόρων που καταναλώνεται. Λίγο πριν από την κρίση COVID-19, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε ότι εργάζεται πάνω σε νέους νόμους της ΕΕ για την αντιμετώπιση των αποβλήτων και της εκμετάλλευσης στον κλάδο της κλωστοϋφαντουργίας, μια από τις πολλές πρωτοβουλίες που γεννήθηκαν από το Green Deal που ξεκίνησε η Επιτροπή στο τέλος του περασμένου έτους σε μια προσπάθεια αντιμετώπισης της κλιματικής και περιβαλλοντικής κρίσης και της εξασφάλισης θέσεων εργασίας μέσω βιώσιμης οικονομικής δραστηριότητας. Τους επόμενους μήνες, ομάδες της κοινωνίας των πολιτών, συμπεριλαμβανομένου του Ευρωπαϊκού Γραφείου Περιβάλλοντος, θα συνεχίσουν να κάνουν εκστρατεία για τους νέους κλωστοϋφαντουργικούς νόμους για να θέσουν αυστηρούς κανόνες σχετικά με την προστασία του περιβάλλοντος και τις πρακτικές αγορών. Όμως, καθώς ο κόσμος αναδύεται από τους περιορισμούς, οι πολιτικές αποφάσεις που λαμβάνονται από τις κυβερνήσεις της ΕΕ σχετικά με το πώς διαθέτουν δημόσιους πόρους για την τόνωση διαφόρων τομέων της οικονομίας, συμπεριλαμβανομένης της βιομηχανίας ειδών ένδυσης και υποδημάτων, θα θέσουν τον τόνο για τη μόδα στον κόσμο μετά την πανδημία. Είναι σαφές ότι οι εταιρείες μόδας με ιστορικό μη συμμόρφωσης με τα εργασιακά και περιβαλλοντικά πρότυπα ή τους φορολογικούς κανόνες δεν πρέπει να λαμβάνουν υποστήριξη. Οι κυβερνήσεις πρέπει να απαιτήσουν αποδεικτικά στοιχεία για να τις στηρίξουν εξίσου σημαντικά. Η καμπάνια #PayUp παρακολουθεί μάρκες που δεν έχουν ακόμη πληρώσει προμηθευτές για παραγγελίες που έχουν ολοκληρωθεί ή βρίσκονται σε διαδικασία.


Κατά τον προσδιορισμό του επιπέδου υποστήριξης που μπορεί να λάβει μια εταιρεία, θα πρέπει να εξεταστεί η σχετική τεκμηρίωση και οι πιστοποιήσεις τρίτων για να εκτιμηθεί το ιστορικό της εταιρείας και η συνέπεια των τρεχουσών προσπαθειών τους να μειώσουν τις εκπομπές του θερμοκηπίου και την κατανάλωση φυσικών πόρων.

bottom of page