top of page
  • Εικόνα συγγραφέαenvinow.gr

Συμφωνία για τους σταθμούς φόρτισης και ανεφοδιασμού εναλλακτικών καυσίμων στην ΕΕ


Οι ευρωβουλευτές και η σουηδική Προεδρία του Συμβουλίου συμφώνησαν σε υποχρεωτικούς εθνικούς στόχους για την ανάπτυξη υποδομής για εναλλακτικά καύσιμα για αυτοκίνητα και φορτηγά.


Μια προσωρινή συμφωνία επετεύχθη την Τρίτη μεταξύ των διαπραγματευτών του Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου που επικαιροποιεί τους κανόνες της ΕΕ για τις υποδομές για εναλλακτικά καύσιμα. Επιδιώκει να επεκτείνει την ανάπτυξη σταθμών επαναφόρτισης ή εναλλακτικού ανεφοδιασμού για αυτοκίνητα, φορτηγά, ακόμη και ακίνητα αεροπλάνα και να φέρει την Ευρώπη πιο κοντά στις κλιματικά ουδέτερες φιλοδοξίες της έως το 2050.


Σταθμοί ανεφοδιασμού/ανεφοδιασμού


Η άτυπη συμφωνία θέτει ελάχιστους υποχρεωτικούς εθνικούς στόχους για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων και ζητά από τις χώρες της ΕΕ να παρουσιάσουν τα σχέδιά τους για τον τρόπο επίτευξής τους.


Κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων, οι ευρωβουλευτές κατάφεραν να εξασφαλίσουν ότι οι ηλεκτρικές υποδομές φόρτισης με ισχύ τουλάχιστον 400 kW για αυτοκίνητα θα πρέπει να αναπτύσσονται τουλάχιστον κάθε 60 km κατά μήκος του βασικού δικτύου ΔΕΔ-Τ έως το 2026, με την ισχύ εξόδου του δικτύου να αυξάνεται στα 600 kW 2028. Η απαίτηση να υπάρχει σταθμός φόρτισης κάθε 120 km έχει τεθεί για φορτηγά και λεωφορεία, αλλά αυτοί οι σταθμοί θα πρέπει να εγκατασταθούν στους μισούς κύριους δρόμους της ΕΕ έως το 2028 και με ισχύ 1400 kW έως 2800 kW ανάλογα με το δρόμο, λέει η συμφωνία . Θα συμπληρώνεται επίσης από δύο σταθμούς φόρτισης φορτηγών σε ασφαλείς και ασφαλείς θέσεις στάθμευσης από το 2028.


Σε όλες τις περιπτώσεις, ορισμένες εξαιρέσεις ανάπτυξης θα ισχύουν για τις εξόχως απόκεντρες περιοχές, τα νησιά και τους δρόμους με πολύ περιορισμένη κυκλοφορία.


Οι διαπραγματευτές συμφώνησαν επίσης να αναπτύξουν σταθμούς ανεφοδιασμού υδρογόνου κατά μήκος του βασικού δικτύου ΔΕΔ-Τ τουλάχιστον κάθε 200 km έως το 2031.


Απλή φόρτιση και πληρωμή


Οι χρήστες οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων θα πρέπει να μπορούν να πληρώνουν εύκολα και άνετα σε σημεία επαναφόρτισης ή ανεφοδιασμού καυσίμων (με κάρτες πληρωμής, ανέπαφες συσκευές ή, σε ορισμένες περιπτώσεις, χρησιμοποιώντας κωδικό QR). Η τιμή των «καυσίμων» θα πρέπει να εμφανίζεται ανά kWh, ανά λεπτό/συνεδρία ή ανά κιλό, να είναι λογική, εύκολα και σαφώς συγκρίσιμη, διαφανής και χωρίς διακρίσεις, αναφέρει η συμφωνία.


Οι ευρωβουλευτές διασφάλισαν ότι η Επιτροπή θα δημιουργήσει μια «βάση δεδομένων» της ΕΕ για δεδομένα εναλλακτικών καυσίμων έως το 2027 για να παρέχει στους καταναλωτές πληροφορίες σχετικά με τη διαθεσιμότητα, τους χρόνους αναμονής ή την τιμή σε διαφορετικά πρατήρια.

bottom of page