top of page
  • Εικόνα συγγραφέαenvinow.gr

Eurostat: Τα ηλεκτρικά επιβατικά αυτοκίνητα μόνο με μπαταρίες αυξήθηκαν κατά 76% το 2021 στην ΕΕ


Η Ευρωπαϊκή Στατιστική Υπηρεσία (Eurostat) δημοσίευσε νέα έρευνα όπου παρουσιάζονται δεδομένα για τον αριθμό των ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων με αποκλειστική χρήση ηλεκτρικής ενέργειας - δηλαδή μόνο με μπαταρίες (όχι υβριδικά ή plug-in electric) - στις χώρες της ΕΕ.


Πιο συγκεκριμένα, το 2021, ο αριθμός των ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων με αποκλειστική χρήση ηλεκτρικής ενέργειας στις χώρες της ΕΕ έφτασε τα 1,9 εκατομμύρια (+76% σε σύγκριση με το 2020, όπου ήταν 1,1 εκατομμύρια).


Ο υψηλότερος ρυθμός αύξησης στα ηλεκτρικά επιβατικά αυτοκίνητα μόνο με μπαταρίες την περίοδο 2013-2021 σημειώθηκε μεταξύ 2019 και 2020 (+83%), ακολουθούμενος από την αύξηση το 2021 σε σύγκριση με το 2020.

Το συνολικό μερίδιο των ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων μόνο με μπαταρίες αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά τα επόμενα χρόνια ενόψει της απαγόρευσης της ΕΕ για αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2035. Η απαγόρευση συνδέεται με τον Δείκτη Βιώσιμης Ανάπτυξης για τη μείωση των εκπομπών CO2 από τα νέα επιβατικά αυτοκίνητα.


Συνολικά, ο στόλος επιβατικών αυτοκινήτων σε όλα σχεδόν τα μέλη της ΕΕ έχει αυξηθεί τα τελευταία πέντε χρόνια, φτάνοντας συνολικά τα 253 εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα το 2021 (+17% σε σύγκριση με το 2013).

Το υψηλότερο μερίδιο των νεότερων επιβατικών αυτοκινήτων (2 έτη και λιγότερο) μεταξύ των μελών της ΕΕ καταγράφηκε στο Λουξεμβούργο (19% όλων των επιβατικών αυτοκινήτων στο Λουξεμβούργο), ακολουθούμενο από τη Σουηδία (16%), τη Γαλλία, την Αυστρία και το Βέλγιο (όλα 15% ). Εν τω μεταξύ, τα παλαιότερα επιβατικά αυτοκίνητα (20 ετών και άνω) ταξινομήθηκαν στην Πολωνία (41%), στην Εσθονία (33%) και στη Φινλανδία (29%).

bottom of page