
Η Ευρωπαϊκή Στατιστική Υπηρεσία (Eurostat) δημοσίευσε νέα έρευνα όπου παρουσιάζονται δεδομένα για το απότύπωμα CO2 της ΕΕ. Πιο συγκεκριμένα, το 2020, ο αριθμός των ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων αποκλειστικά με μπαταρία, στα κράτη μέλη της ΕΕ ξεπέρασε το 1 εκατομμύριο για πρώτη φορά. Αυτός είναι 20 φορές μεγαλύτερος από τον αριθμό που καταγράφηκε το 2013 και 3 φορές μεγαλύτερος από τον αριθμό που καταγράφηκε το 2018.
Αυτές οι πληροφορίες προέρχονται από στοιχεία για επιβατικά αυτοκίνητα που δημοσίευσε στα τέλη Ιουνίου η Eurostat και περισσότερα ευρήματα παρουσιάζονται στο πιο λεπτομερές άρθρο Statistics Explained.

Τα υψηλότερα ποσοστά αύξησης στα ηλεκτρικά επιβατικά αυτοκίνητα αποκλειστικά με μπαταρία σημειώθηκαν μεταξύ 2019 και 2020 (+83%) και μεταξύ 2018 και 2019 (+64%). Το 2020, το μερίδιό τους στο σύνολο των επιβατικών αυτοκινήτων αυξήθηκε από 0,02% σε 0,4%.
Συνολικά, ο στόλος επιβατικών αυτοκινήτων σχεδόν σε όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ έχει αυξηθεί τα τελευταία πέντε χρόνια, φτάνοντας συνολικά τα 250 εκατομμύρια αυτοκίνητα το 2020.

Για τουλάχιστον 30 χρόνια, το Λουξεμβούργο έχει καταγράψει το υψηλότερο ποσοστό αριθμού αυτοκινήτων ανά χίλιους κατοίκους μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ (682 επιβατικά αυτοκίνητα ανά χίλιους κατοίκους το 2020). Αυτό μπορεί να επηρεαστεί από διασυνοριακούς εργαζόμενους (δηλαδή μη κατοίκους) που χρησιμοποιούν εταιρικά αυτοκίνητα ταξινομημένα στη χώρα. Το Λουξεμβούργο ακολούθησαν η Ιταλία (670), η Πολωνία (664) και η Φινλανδία (652).
Στην άλλη άκρη της κλίμακας, ένα ιδιαίτερα χαμηλό ποσοστό αριθμού αυτοκινήτων ανά χίλιους κατοίκους καταγράφηκε στη Ρουμανία (379 αυτοκίνητα ανά χίλιους κατοίκους), παρά την αύξηση του αριθμού των εγγεγραμμένων αυτοκινήτων την περίοδο 2015-2020 (+41%). Τη Ρουμανία ακολούθησαν η Λετονία (390), η Ουγγαρία (403) και η Βουλγαρία (414).
Commenti