Χρηματοδότηση χρειάζεται η Φινλανδία για να πετύχει τους στόχους της Κλιματικής Αλλαγής

Mε όχημα την πυρηνική, την υδροηλεκτρική και τη βιοενέργεια, η Φινλανδία καταφέρνει να έχει ένα από τα χαμηλότερα μερίδια των ορυκτών καυσίμων στο συνολικό ενεργειακό εφοδιασμό μεταξύ των χωρών μελών του IEA.
Όμως, σύμφωνα με την κυβέρνηση, ο ΙΕΑ θα πρέπει να εστιάσεισε οικονομικά αποδοτικά μέτρα για την επίτευξη των φιλόδοξων κλιματικών στόχων της μείωσης κατά 50% της ζήτησης πετρελαίου και της σταδιακής κατάργησης της χρήσης άνθρακα μέχρι το 2030.
Επί παραδείγματι, η Φινλανδία έχει ως στόχο το 30% των καυσίμων μεταφορών από ανανεώσιμες πηγές έως το 2030. Ως ηγέτης στα προηγμένα βιοκαύσιμα, η Φινλανδία οφείλει να διασφαλίσει ότι η νέα υποχρέωσή της για βιοκαύσιμα μπορεί να αντιμετωπιστεί με βιώσιμες πρώτες ύλες, να ενθαρρύνει τις επενδύσεις στην παραγωγή νέων βιοκαυσίμων και να διασφαλίσει τη χρήση των βιοκαυσίμων στις μεταφορές μεγάλων αποστάσεων, όπως η μεταφορά εμπορευμάτων, η ναυτιλία και η αεροπορία.
Αν και η ηγετική θέση της Φινλανδίας στην έρευνα και την ανάπτυξη στον τομέα της ενέργειας είναι αξιοσημείωτη, η δημόσια χρηματοδότηση έχει περιοριστεί τα τελευταία χρόνια. Η διατήρηση ισχυρών επιδόσεων στον τομέα της έρευνας και ανάπτυξης είναι ένας κρίσιμος παράγοντας για την επίτευξη στόχων καθαρής ενέργειας. "Για να μπορέσουν οι επιχειρήσεις να λάβουν επενδυτικές αποφάσεις σε καινοτόμες λύσεις για τις μεταφορές, την ενέργεια και το κλίμα, απαιτείται μια στρατηγική χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα για το 2050, καθώς και ισχυρή ιδιωτική και δημόσια χρηματοδότηση για την προώθηση της καινοτομίας στον τομέα των καθαρών ενεργειακών τεχνολογιών", δήλωσε ο κ. Simons.