«Είναι πολύ συνηθισμένο», απήντησε ο Τζες Χανχάμ, όταν ρωτήθηκε πόσο συχνά βρίσκει ύποπτες βόμβες που δεν έχουν εκραγεί.
Ο κ. Χανχάμ είναι συνιδρυτής της Spectrum Offshore, μιας εταιρείας θαλάσσιων ερευνών που κάνει πολλή δουλειά στις εκβολές του Τάμεση.
Η εταιρεία του αναλαμβάνει κάθε είδους θαλάσσια έρευνα, αλλά η έρευνα σε τοποθεσίες για νέα υπεράκτια αιολικά πάρκα έχει γίνει σημαντικό αντικείμενο.
Η εργασία στις εκβολές του Τάμεση και σε άλλες περιοχές που ήταν οι στόχοι βομβαρδισμού στον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο, είναι πιθανό να περιλαμβάνει τη λήψη σημάτων μη εκρηκτικών πυρομαχικών.
Με την πληροφορία που δίνει η έρευνά του, οι διαχειριστές του έργου μπορούν να αποφασίσουν εάν θα τοποθετήσουν στρόβιλους και άλλο εξοπλισμό σε ασφαλή απόσταση από τις ύποπτες βόμβες, ή να τα ανατινάξουν με μια εξειδικευμένη εταιρεία.
Προς το παρόν, η θαλάσσια έρευνα γίνεται από ομάδες που βγαίνουν σε σκάφη, συλλέγουν τα δεδομένα και τα φέρνουν πίσω για ανάλυση.
Μερικές φορές αυτό θα περιλαμβάνει ένα σχετικά μικρό σκάφος με δύο μέλη του πληρώματος, έναν επιθεωρητή και το κιτ του. Όμως, μεγαλύτερα έργα επιθεώρησης μπορούν να περιλαμβάνουν πολύ μεγαλύτερα σκάφη, με δεκάδες μέλη πληρώματος, που κοστίζουν 100.000 λίρες την ημέρα.
Ο εξοπλισμός ποικίλλει ανάλογα με την εργασία. Μερικές φορές μπορεί να είναι μια συστοιχία σόναρ που ρυμουλκείται πίσω από το σκάφος, για άλλες εργασίες μπορεί να είναι ένα υποβρύχιο μη επανδρωμένο όχημα, το οποίο μπορεί να ελέγχεται από επιθεωρητές στην επιφάνεια.
Ο κακός καιρός μπορεί να διαταράξει τη δουλειά τους και να κάνει τη ζωή τους δύσκολη.
Η Rovco με έδρα το Μπρίστολ εργάζεται σε βασικά κομμάτια της τεχνολογίας. Έχει εκπαιδεύσει ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης για την αναγνώριση αντικειμένων στον πυθμένα από δεδομένα που συλλέγονται στη θάλασσα, μια διαδικασία που διήρκεσε τέσσερα χρόνια.
Η προσθήκη AI σημαίνει ότι τα δεδομένα δεν χρειάζεται να αναλυθούν από έναν άνθρωπο στο πλοίο ή να επιστραφούν στην ακτή για αξιολόγηση. Αυτό το έργο γίνεται πραγματικά εκεί και στη συνέχεια από το AI, το οποίο μπορεί να λειτουργήσει στο πλοίο, ή σύντομα στο ίδιο το υποβρύχιο ρομπότ.
"Χωρίς τεχνητή νοημοσύνη, τα αυτόνομα υποβρύχια ρομπότ είναι αρκετά χαζά - μπορούν μόνο να ακολουθούν αγωγούς και καλώδια σε προ-προγραμματισμένες γραμμές", λέει ο κ. Allen.
Ο στόχος είναι τα ρομπότ να ερευνούν υποβρύχιες κατασκευές με ελάχιστη ανθρώπινη επίβλεψη.
Για ορισμένες εργασίες, όπως η αποσυναρμολόγηση υποβρύχιας υποδομής πετρελαίου και φυσικού αερίου, οι μηχανικοί πρέπει να γνωρίζουν τις ακριβείς διαστάσεις και τις θέσεις του εξοπλισμού.
Για να βοηθήσει με αυτό το Rovco έχει επίσης αναπτύξει ένα σύστημα όρασης που παράγει ακριβείς χάρτες υποβρύχιας υποδομής.
Το σύστημα δημιουργεί ένα σύννεφο 3D μεμονωμένων σημείων δεδομένων, μια μορφή που χρησιμοποιείται σε λογισμικό μοντελοποίησης όπως το CAD. Συνδυάζει αυτά τα σημεία με εικόνες κάμερας για να δημιουργήσει μια ρεαλιστική τρισδιάστατη ανακατασκευή.
Η Rovco συγκεντρώνει επί του παρόντος το σύστημα όρασης, το AI και το υποβρύχιο όχημα σε ένα πακέτο.
Άλλες εταιρείες αγωνίζονται επίσης για να εισαγάγουν το AI στον κλάδο.
Ο Jake Tompkins είναι ο διευθύνων σύμβουλος του Modus με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, ο οποίος διαθέτει στόλο 12 μη επανδρωμένων υποβρύχιων οχημάτων. Πρόκειται να ξεκινήσει ένα διετές πρόγραμμα με το Πανεπιστήμιο Durham για την ανάπτυξη ενός συστήματος ελέγχου τεχνητής νοημοσύνης που θα επέτρεπε σε ορισμένα από τα υποβρύχια οχήματά του να αναγνωρίσουν τη θέση, τα αντικείμενα και τις ανωμαλίες τους κατά τη διάρκεια μιας έρευνας.
Λέει ότι ο συνδυασμός με το Durham είναι ένας πολύ αποτελεσματικός τρόπος για την ανάπτυξη της τεχνολογίας, επειδή έχουν ήδη αποδεδειγμένα συστήματα AI για τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τις αεροδιαστημικές βιομηχανίες.
Η χρήση αυτόνομων υποθαλάσσιων ρομπότ για την έρευνα του βυθού και την επιθεώρηση υποβρύχιων κατασκευών θα ήταν "παιχνίδι αλλαγής", σύμφωνα με τον κ. Tompkins και θα έπρεπε να "μειώσει" σημαντικά το κόστος.
Πιστεύει ότι δεν θα περάσει πολύς καιρός πριν τα υποβρύχια ρομπότ θα τοποθετηθούν στη θάλασσα, ίσως σε υπεράκτιο αιολικό πάρκο ή σε εγκατάσταση πετρελαίου ή φυσικού αερίου.
Η εταιρεία του επεξεργάζεται επί του παρόντος τρόπους για να διατηρήσει τη φόρτιση των AUV ενώ βρίσκονται έξω στη θάλασσα και σε τεχνολογία που τους επιτρέπει να στέλνουν δεδομένα.
Comments