Οι επιστήμονες αναφέρουν ότι η διαρροή είναι η χειρότερη οικολογική καταστροφή της χώρας, σκοτώνοντας την πανίδα και καταστρέφοντας τα παρθένα νερά που προσελκύουν τουρίστες από όλο τον κόσμο. Ο πλήρης αντίκτυπος δεν έχει ακόμα φανεί. Καθώς οι κάτοικοι αγωνίζονται να καθαρίσουν τις πετρελαιοκηλίδες, βλέπουν νεκρά χέλια και ψάρια να επιπλέουν στο νερό, καθώς τα θαλασσοπούλια που εμποτίζονται με καύσιμα περνούν στην ξηρά.
Ποιές είναι όμως οι νομικές ευθύνες σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters;
ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΚΑΙ Ο ΧΕΙΡΙΣΤΗΣ
Ο ιδιοκτήτης και ο χειριστής του πλοίου είναι η Nagashiki Shipping, μια ιδιωτική εταιρεία που εδρεύει στην Οκαγιάμα, η οποία δήλωσε ότι ο Μαυρίκιος είχε ζητήσει αποζημίωση. Ανέφερε σε δήλωση ότι η αιτία του ατυχήματος δεν ήταν γνωστή και θα διερευνηθεί πλήρως.
Το MV Wakashio, ένα φορτηγό τύπου Cape Size 300 μέτρων που χρησιμοποιείται για τη μεταφορά μεταλλεύματος σιδήρου, με νεκρό βάρος περίπου 200.000 τόνων, κατασκευάστηκε το 2007.
Με πλήρωμα 20 ναυτικών, το πλοίο με σημαία του Παναμά ήταν στην πορεία για τη Βραζιλία ώστε να παραλάβει σιδηρομετάλλευμα. Ο μεταφορέας είχε αφήσει ένα φορτίο στην Τιαντζίν της Κίνας, πριν κατευθυνθεί στον Ινδικό Ωκεανό.
ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
Το πλοίο μετέφερε περίπου 3.800 τόνους μαζούτ μαζί με ντίζελ για να τροφοδοτήσει τους κινητήρες του. Μία από τις δεξαμενές πετρελαίου, που περιείχαν περίπου 1.000 τόνους μαζούτ, έσπασε.
Ο MV Wakashio πέρασε μια ετήσια επιθεώρηση τον Μάρτιο χωρίς προβλήματα, δήλωσε ο οργανισμός επιθεώρησης ClassNK της Ιαπωνίας.
Ο πρωθυπουργός του Μαυρίκιου, Pravind Jugnauth δήλωσε την Τετάρτη ότι σχεδόν το υπόλοιπο πετρέλαιο είχε αφαιρεθεί από το πλοίο, επιβεβαιώνοντας μια προηγούμενη δήλωση του Nagashiki ότι το μεγαλύτερο μέρος του πετρελαίου που ήταν ακόμα στο πλοίο είχε απομακρυνθεί.
ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ?
Σύμφωνα με τη Διεθνή Σύμβαση του 2001 για την αστική ευθύνη για ζημιές από πετρέλαιο καυσίμων, η οποία αναφέρεται ως σύμβαση BUNKER και διοικείται από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό από τότε που τέθηκε σε ισχύ το 2008, οι ιδιοκτήτες σκαφών είναι υπεύθυνοι για ζημίες προκαλούνται από διαρροές πετρελαίου. Αυτό σημαίνει ότι η Nagashiki είναι υπεύθυνη.
Ο Akihiko Ono, εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Mitsui OSK Lines, ζήτησε συγγνώμη για τη διαρροή, αλλά ένας εκπρόσωπος είπε στο Reuters ότι δεν είχε καμία ευθύνη για το ατύχημα.
ΕΥΘΥΝΗ
Τα ποσά αποζημίωσης που καταβάλλουν οι πλοιοκτήτες διέπονται από τη Σύμβαση του 1976 για τον περιορισμό της ευθύνης για θαλάσσιες αξιώσεις και μια μεταγενέστερη τροποποιημένη σύμβαση που συμφωνήθηκε το 1996. Η συμφωνία απαιτεί επίσης από τους ιδιοκτήτες να διασφαλίσουν ότι έχουν επαρκή ασφάλιση.
Σύμφωνα με το Νομικό Γραφείο Toda στο Τόκιο, ο Μαυρίκιος επικύρωσε την έκδοση του 1976, η οποία περιορίζει τις πληρωμές σε 2 δισεκατομμύρια γιεν (18,7 εκατομμύρια δολάρια), ενώ η Ιαπωνία υπέγραψε το έγγραφο του 1996 με ανώτατο όριο τα 7 δισεκατομμύρια γιεν.
Εναπόκειται σε οποιοδήποτε δικαστήριο να αποφασίσει σχετικά με την αποζημίωση για να αποφασίσει ποιο θα ισχύει σε αυτήν την περίπτωση.
ΑΣΦΑΛΙΣΗ
Το Wakashio είναι ασφαλισμένο από το Japan P&I Club, το μόνο οργανισμό της χώρας που εγγυάται προστασία και ασφάλιση αποζημιώσεων για πλοία που πηγαίνουν στον ωκεανό και τα παράκτια σκάφη. Την Τετάρτη, εκπρόσωπος της P&I δήλωσε ότι «προσπαθεί να κάνει εσωτερικές εκτιμήσεις» για το πόσο θα κοστίσει η εκκαθάριση.
Η κυβέρνηση του Jugnauth δήλωσε ότι δεν έχει ακόμη καταλήξει σε εκτίμηση.
Η P&I θα μπορούσε να καλύψει έως και 1 δισεκατομμύριο δολάρια, διότι μπορεί να βασιστεί στην υποστήριξη περισσότερων από δώδεκα άλλων ασφαλιστικών ενώσεων πλοιοκτητών σε όλο τον κόσμο, σύμφωνα με τον Koshiro Emura, αναλυτή της S&P Global Ratings.
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΠΛΟΙΟΥ
Η απομάκρυνση του πλοίου θα είναι μια δύσκολη διαδικασία και ενδέχεται να διαρκέσει μήνες. Η Γαλλία, που κάποτε κυβέρνησε τον Μαυρίκιο ως αποικία, δήλωσε ότι θα βοηθήσει με τον καθαρισμό, ενώ η Ιαπωνία είπε ότι στέλνει εμπειρογνώμονες.
Comments