top of page
Εικόνα συγγραφέαenvinow.gr

Μόνο το 14% των πλαστικών συσκευασιών συλλέγεται για ανακύκλωση

Έγινε ενημέρωση: 18 Ιαν 2023



Το εύχρηστο και φθηνό πλαστικό το οποίο λύνει πολλά πρακτικά ζητήματα της καθημερινότητας τείνει να φρενάρει τις προσπάθειες μείωσης των εκπομπών άνθρακα. Η παραγωγή του πλαστικού, το οποίο είναι υποπροϊόν του πετρελαίου, αυξάνει τις εκπομπές άνθρακα ενώ το 95% της αξίας των συσκευασιών μιας χρήσης χάνεται μετά από την αρχική αξιοποίησή της επιβαρύνοντας την οικονομία με περίπου 100 δις δολάρια ετησίως.


Η ποσότητα των απορριμμάτων αυξάνεται τόσο γρήγορα που μέχρι το 2050 θα υπάρχουν περισσότερα πλαστικά από ψάρια στους ωκεανούς. Ο αντίκτυπος στην υγεία είναι επίσης προφανής με τους επιστήμονες να βρίσκουν μικροπλαστικά στο ανθρώπινο αίμα για πρώτη φορά τον Μάρτιο του 2022.


Επί του παρόντος, το ήμισυ της παγκόσμιας παραγωγής πλαστικού προορίζεται για μία χρήση και μόνο το 14% των πλαστικών συσκευασιών συλλέγεται για ανακύκλωση. Σύμφωνα με έρευνα της Consumers Beyond Waste του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ, η επαναχρησιμοποίηση μόνο του 10% των πλαστικών προϊόντων θα μείωνε την ποσότητα των πλαστικών απορριμμάτων που φτάνουν στον ωκεανό κατά 50%.


Οι προβολές αυτές δεν αφήνουν αδιάφορους τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα από την εταιρεία δημοσκοπήσεων Ipsos, το 88% των καταναλωτών παγκοσμίως υποστηρίζει μια διεθνή συνθήκη για την αντιμετώπιση της ρύπανσης από πλαστικό καταδεικνύοντας την ευαισθητοποίηση του κοινού στον τομέα αυτό. Ήδη οι πρώτες ενέργειες προς αυτή την κατεύθυνση έχουν ξεκινήσει με τις διαπραγματεύσεις των Ηνωμένων Εθνών να βρίσκονται σε εξέλιξη για την ανάπτυξη μιας νομικά δεσμευτικής συμφωνίας μέχρι το τέλος του 2024.


Από την πλευρά των οργανισμών και των επιχειρήσεων, η πρωτοβουλία Consumers Beyond Waste του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ συνεργάζεται με εταίρους για την ενσωμάτωση μοντέλων επαναχρησιμοποίησης που θα εξαλείψουν τα πλαστικά απόβλητα.


Ήδη από τον Ιανουάριο του 2019, η συγκεκριμένη πρωτοβουλία υπερασπίζεται την επαναχρησιμοποίηση και έχει συγκεντρώσει κορυφαίες νεοφυείς επιχειρήσεις, εταιρείες καταναλωτικών αγαθρών, μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς και κυβερνήσεις για να ανοίξει το δρόμο για υπεύθυνη κατανάλωση και βιώσιμα μοντέλα αγορών. Αυτές οι προσεγγίσεις έχουν διεισδύσει σε μεγάλες βιομηχανίες όπως τα τρόφιμα, τα ποτά και η προσωπική και οικιακή φροντίδα.


Με βάση αυτή τη λογική, έχει δημιουργηθεί μια κοινότητα παγκόσμιων εταιρειών όπως η Nestlé, η PepsiCo, η P&G, η The Coca-Cola Company και η Unilever, οι οποίες κάτω από την ομπρέλα της πρωτοβουλίας Consumers Beyond Waste ακολουθούν ένα πλαίσιο βιωσιμότητας επαναχρησιμοποίησης για να επιτρέψει μια οικονομικά εφικτή μετάβαση στην επαναχρησιμοποίηση.


Η πρωτοβουλία έχει επίσης θεσπίσει κατευθυντήριες γραμμές για θέματα υγείας και ασφάλειας, σχεδιασμού και διαχείρισης που προσφέρουν μια ολιστική προοπτική στους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής για την ενσωμάτωση μοντέλων επαναχρησιμοποίησης. Για παράδειγμα, η PepsiCo και η Coca-Cola ανακοίνωσαν το 2022 ότι θα χρησιμοποιούν για το 20% και το 25% αντίστοιχα των ποτών τους επαναχρησιμοποιούμενες συσκευασίες έως το 2030.


Αξίζει να σημειωθεί ότι μία από τις προτεραιότητές της είναι να δημιουργήσει ένα τυποποιημένο πλαίσιο μέτρησης και αναφοράς για την επαναχρησιμοποίηση πλαστικών από κυβερνήσεις και εταιρείες.


Πένη Χαλάτση


ΠΗΓΗ: insider.gr



コメント


bottom of page