
Η ΕΕ ως γνωστών, έχει δεσμευτεί να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 40% κάτω από τα επίπεδα του 1990 έως το 2030. Οι οδικές μεταφορές ευθύνονται για το 22% περίπου των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου της ΕΕ και ο τομέας των μεταφορών είναι ο μόνος τομέας με τις υψηλότερες εκπομπές ρύπων ως προς τα επίπεδα του 1990. Προκειμένου να επιτευχθεί κλιματική ουδετερότητα έως το 2050, η ΕΕ θέλει να μειώσει τις εκπομπές κατά 60% έως και το 2050, συγκριτικά με το επίπεδο του 1990. Τα ελαστικά ευθύνονται για το 20% με 30% της κατανάλωσης καυσίμου ενός οχήματος, το οποίο σημαίνει ότι η επιλογή αποδοτικότερων ελαστικών μπορεί να συνεισφέρει στη μείωση των εκπομπών από τις μεταφορές. Προκειμένου να βοηθήσει τους καταναλωτές να λάβουν πιο ενημερωμένες αποφάσεις, η ΕΕ εισάγει νέο σύστημα σήμανσης ελαστικών.

Οι νέες ετικέτες θα περιλαμβάνουν πληροφορίες σχετικά με την απόδοση καυσίμου και την πρόσφυση σε βρεγμένο οδόστρωμα, σε κλίμακα από Α έως G (παρόμοια με την ενεργειακή σήμανση που χρησιμοποιείται στις οικιακές συσκευές), καθώς και πληροφορίες σχετικά με το εξωτερικό επίπεδο θορύβου, που μετριέται σε ντεσιμπέλ. Ακόμη, αναμένεται ότι θα είναι ευδιάκριτες για τους καταναλωτές, θα εμφανίζονται σε όλα τα σημεία πώλησης ελαστικών, συμπεριλαμβανομένων των διαδικτυακών σημείων πώλησης, και θα παρέχουν κωδικό QR για εύκολη σάρωση. Αναμένεται επίσης, ότι μελλοντικά θα προστεθούν πληροφορίες σχετικά με την πρόσφυση σε χιόνι και πάγο, καθώς και πληροφορίες σχετικά με τη χιλιομετρική απόσταση και την τριβή (υπεύθυνη για την ρύπανση από μικροπλαστικά), αφού καταστεί διαθέσιμη κατάλληλη μέθοδος δοκιμής.
Οι νέες ετικέτες ελαστικών θα επιτρέψουν στους καταναλωτές της ΕΕ να επιλέγουν ελαστικά αποδοτικότερα ως προς την κατανάλωση καυσίμων, οδηγώντας σε σημαντική εξοικονόμηση χρημάτων και χαμηλότερες εκπομπές αερίων. Η οδική ασφάλεια ενισχύεται μέσω της καλύτερης πρόσφυσης σε βρεγμένο οδόστρωμα, ενώ η παροχή πληροφοριών σχετικά με τα επίπεδα θορύβου μπορεί να συμβάλλει στη μείωση της ηχορύπανσης που προκαλείται από τα αυτοκίνητα.
Επόμενα βήματα Το ΕΚ και το Συμβούλιο της ΕΕ κατέληξαν σε άτυπη συμφωνία για το νέο σύστημα σήμανσης τον Νοέμβριο του 2019. Το Συμβούλιο ενέκρινε επίσημα τους κανόνες τον Φεβρουάριο του 2020 και η επιτροπή Βιομηχανίας, Έρευνας και Ενέργειας του Κοινοβουλίου τους υπερψήφισε στις 28 Απριλίου. Η συμφωνία πρέπει, επίσης, να λάβει την έγκριση του Κοινοβουλίου.
コメント