• envinow.gr

Κορυφώνεται η ποδηλασία στην Ευρώπη ως μέσο μεταφοράς στην εποχή του κορωνοϊού



Ο φόβος για τη μετάδοση κορωνοϊού στις δημόσιες συγκοινωνίες, οδηγεί σε άνθηση της χρήσης ποδηλάτου για την μετακίνηση στην εργασία. Τα στοιχεία δείχνουν αύξηση 200% στις παραγγελίες ποδηλάτων από άτομα που εργάζονται στις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης. Η ζήτηση για μεγαλύτερη κινητικότητα και άσκηση, εν μέσω αλλαγών στον τρόπο ζωής που επιβλήθηκαν από το λοκντάουν, έχει επίσης αυξήσει τις πωλήσεις ποδηλάτων στο Ηνωμένο Βασίλειο. Οι αλυσίδες ποδηλάτων και ανταλλακτικών μάλιστα στο Λονδίνο, είδαν τις μετοχές τους να κινούνται ανοδικά τις τελευταίες εβδομάδες.

Μερικά καταστήματα ποδηλάτων μάχονται για να καλύψουν τη ζήτηση. Το Broadribb Cycles στο Bicester συνήθως αποστέλλει 20-30 ποδήλατα την εβδομάδα, αλλά ο διευθυντής Stuart Taylor λέει ότι το κατάστημα πωλεί σήμερα 50 ποδήλατα κάθε μέρα - και βλέπει ανάλογη αύξηση της ζήτησης για σέρβις! "Οι άνθρωποι σέρνουν ποδήλατα από υπόστεγα και γκαράζ και βρίσκουν ότι χρειάζονται νέα ελαστικά και καλώδια" είπε στο BBC. Μια πρόσφατη δημοσκόπηση έδειξε ότι το 61% των Βρετανών είναι νευρικοί να πάρουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς μετά το κλείσιμο. Ο Adrian Warren, ο οποίος διευθύνει μια εταιρεία ποδηλάτων, δήλωσε στο BBC: «Τις τελευταίες έξι εβδομάδες, έχουμε δει το μεγαλύτερο πείραμα στην πολιτική μεταφορών που έχει γνωρίσει ακόμη η χώρα. Είναι σαφές ότι η πρώτη επιλογή είναι η ποδηλασία». Οι σκουριασμένοι ποδηλάτες ωστόσο, μπορεί να είναι νευρικοί σε πολυσύχναστους δρόμους, οπότε η ομάδα Cycling UK ανέθεσε έρευνα που δείχνει πώς 100 "αναδυόμενες λωρίδες" σε 10 αγγλικές πόλεις θα μπορούσαν να κάνουν το ποδήλατο και το περπάτημα ευκολότερο. Στη Γερμανία, οι διευρυμένες λωρίδες ποδηλασίας έχουν επισημανθεί με αφαιρούμενη ταινία και κινητές πινακίδες εν μέσω κορωνοϊού. Το Παρίσι ξεκινά 650 χιλιόμετρα ποδηλατοδρόμων, συμπεριλαμβανομένων πολλών αναδυόμενων "corona cycleways". Ορισμένες πόλεις, όπως το Μιλάνο, κάνουν τις αλλαγές μόνιμες! Στο Λονδίνο, ο επίτροπος πεζοπορίας και ποδηλασίας, Will Norman, δήλωσε στο διαδικτυακό περιοδικό BikeBiz ότι η ικανότητα των δημόσιων μεταφορών της πρωτεύουσας λειτουργεί στο ένα πέμπτο των επιπέδων πριν από την κρίση, πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να πραγματοποιηθούν έως και οκτώ εκατομμύρια ταξίδια την ημέρα με άλλα μέσα.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ