Εκτιμάται ότι το 2018, 6,1 εκατομμύρια αυτοκίνητα είχαν διαλυθεί σε ολόκληρη την Ευρώπη και χωρίς παρέμβαση αυτός ο αριθμός θα μπορούσε να συνέχιζε να αυξάνεται μέχρι το 2030. Η Οδηγία για τα οχήματα στο τέλος του κύκλου ζωής είναι μια νομική πράξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία λήφθηκε για την άμεση αντιμετώπιση αυτού του ζητήματος.
Τα αυτοκίνητα είναι μια εξαιρετική πηγή ανακύκλωσης - αυτό μπορεί να σημαίνει είτε επαναχρησιμοποίηση ανταλλακτικών για επισκευές ή αξιοποίηση για την παραγωγή ενέργειας. Αλλά είναι απαραίτητο να μειωθούν στο ελάχιστο τα απόβλητα όταν τα οχήματα φτάνουν στο τέλος του κύκλου ζωής τους (ELV).
Για τον λόγο αυτό, η σελίδα SaveOnEnergy ανέλυσε δεδομένα από τη Eurostat και προέβλεψε ποσοστά ανακύκλωσης στο τέλος του κύκλου ζωής έως το 2030 και ποιες χώρες παίρνουν τα περισσότερα μέτρα για να μειώσουν τα απόβλητα των οχημάτων στο τέλος του κύκλου ζωής τους,
1. Γερμανία, Ελλάδα, Κύπρος, Λουξεμβούργο & Ρουμανία (-100%)
Με τη βοήθεια συστημάτων θραύσης απορριμμάτων και φιλικών προς το περιβάλλον επενδύσεων από τις κυβερνήσεις τους, αυτές οι χώρες προβλέπουν αρνητικά απόβλητα έως το 2030. Το σύστημα απορρίψεων της Γερμανίας το 2009 ήταν το μεγαλύτερο μέχρι σήμερα, με 1.2 εκατομμύρια αιτούντες τους πρώτους μήνες της αρχικής διάθεσης.
Εάν η τρέχουσα πορεία τους συνεχιστεί, είναι πιθανό να παρατηρήσουν μείωση κατά 560.000 στα απόβλητα ELV έως την προθεσμία του 2030.
Τόσο η Ρουμανία όσο και η Ελλάδα βρίσκονται σε καλό δρόμο για παρόμοια εντυπωσιακή μείωση των αποβλήτων - το σύστημα θραύσης της Ρουμανίας θα έχει θετικό αντίκτυπο σε αυτόν τον αριθμό από το 2010, όταν αύξησαν τον αριθμό αυτοκινήτων ανά άτομο που θα κάλυπτε το σύστημα.
2. Κροατία (-73%)
Η εκπληκτική ακτογραμμή της Κροατίας προσελκύει εκατομμύρια τουρίστες στις ακτές της κάθε χρόνο, και ενώ αυτό έχει προκαλέσει προβλήματα με την ανακύκλωση στο παρελθόν, φαίνεται ότι η Κροατία έχει ξεπεράσει το πρόβλημα αυτό. Ερχόμενοι δεύτεροι στη λίστα των χωρών που μειώνουν τα απόβλητα ELV, αναμένεται να σημειώσουν μείωση 73% έως το 2030, που ισοδυναμεί με σχεδόν 20.000 λιγότερα σπατάλη οχημάτων σε 12 χρόνια.
3. Ουγγαρία (-71%)
Παρά την κατάταξή της στη λίστα με τις πιο οικολογικές ευρωπαϊκές χώρες, η Ουγγαρία βρίσκεται στην 3η θέση όσον αφορά τη μείωση των απορριμμάτων οχημάτων στο τέλος του κύκλου ζωής τους. Εάν οι αριθμοί συνεχίσουν να ακολουθούν τις προβλέψεις μας, θα πρέπει να παρατηρήσουν πτώση σχεδόν 14.000 έως το 2030 ή μείωση 71% συνολικά σε σύγκριση με τα πιο πρόσφατα δεδομένα.
4. Σλοβακία (-67%)
Η Σλοβακία έχει επανειλημμένα πετύχει τους στόχους αποβλήτων της ΕΕ τα τελευταία χρόνια. Από το 2009, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το σύστημα απόρριψης στη Σλοβακία έχει διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη μείωση των αριθμών για τα απόβλητα ELV. Προβλέπεται μείωση κατά 67% έως το 2030 ή μείωση περίπου 26.491 οχημάτων σε 12 χρόνια.
5. Ιταλία (-63%)
Υπήρξε σημαντική προσπάθεια για τα συστήματα ανακύκλωσης στην Ιταλία την τελευταία δεκαετία, με τις τελευταίες αναφορές να υποδηλώνουν ότι οι συνολικοί ρυθμοί ανακύκλωσης έχουν αυξηθεί από 31% το 2009 σε 51,3% το 2019. Όπως δείχνουν τα ευρήματά μας, αυτό μεταφράζεται σε δραματική μείωση των αποβλήτων ELV στο μέλλον - εάν η πρόοδος συνεχίσει με σταθερό ρυθμό, το 2030 θα σημειωθεί μείωση 644.315 στα απόβλητα ELV.
Comments