top of page
  • Εικόνα συγγραφέαenvinow.gr

Αύξηση των μέσων εκπομπών CO2 από οχήματα που ταξινομήθηκαν τα τελευταία χρόνια στην Ευρώπη



Η Ευρωπαϊκή Υπηρεσίας Περιβάλλοντος - EEA (European Environmental Organisation) δημοσίευσε έκθεση στην οποία δείχνει αύξηση των μέσων εκπομπών CO2 από οχήματα που ταξινομήθηκαν τα τελευταία χρόνια στην Ευρώπη.


Μετά από μια σταθερή μείωση μεταξύ 2010-2016, οι μέσες εκπομπές CO2 από καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν το 2017, το 2018 και το 2019. Αυτό παραμένει κάτω από τον στόχο που εφαρμόστηκε έως το 2019, αλλά πολύ πιο πάνω από τον στόχο της ΕΕ που έχει τεθεί για τη φετινή χρονιά.



Βασικά ευρήματα της έκθεσης για τις «Μέσες εκπομπές CO2 από οχήματα που ταξινομήθηκαν πρόσφατα στην Ευρώπη»

  • Οι μέσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) από καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομημένα στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), Ισλανδία, Νορβηγία και Ηνωμένο Βασίλειο (ΗΒ), αυξήθηκαν το 2019, για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, αυξάνοντας στα 122,4 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο .

  • Οι μέσες εκπομπές CO2 από νέα φορτηγά αυξήθηκαν επίσης ελαφρά. Το 2019, τα φορτηγά που ταξινομήθηκαν στην ΕΕ, την Ισλανδία, τη Νορβηγία και το ΗΒ εκπέμπουν κατά μέσο όρο 158,4 g CO2 / km, που είναι 0,5 γραμμάρια περισσότερο από ό, τι το 2018.

  • Τα οχήματα μηδενικών και χαμηλών εκπομπών πρέπει να αναπτυχθούν πολύ πιο γρήγορα σε όλη την Ευρώπη για να επιτευχθούν οι στόχοι που έχουν τεθεί για αυτοκίνητα (95 gCO2 / km το 2021 - σταδιακά το 2020) και φορτηγά (147 gCO2 / km το 2020).

Το ιστορικό πλαίσιο των πολιτικών και οι στόχοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις εκπομπές CO2 από τα επιβατικά αυτοκίνητα

  • Το 1995, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υιοθέτησε κοινοτική στρατηγική για τη μείωση των εκπομπών CO2 από τα επιβατικά αυτοκίνητα και τη βελτίωση της οικονομίας καυσίμου. Η στρατηγική βασίστηκε στους ακόλουθους πυλώνες:

    • συμφωνία με την αυτοκινητοβιομηχανία σχετικά με τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων καινούργιων αυτοκινήτων που πωλούνται

    • την προώθηση αυτοκινήτων με αποδοτικότητα καυσίμου μέσω φορολογικών μέτρων

    • βελτιωμένη ενημέρωση των καταναλωτών.

  • Tο 1998, επιτεύχθηκε εθελοντική συμφωνία μεταξύ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) για τη μείωση των μέσων εκπομπών από καινούργια αυτοκίνητα που πωλήθηκαν, σε 140 g CO2 / km έως το 2008. Οι εθελοντικές δεσμεύσεις από Ιάπωνες και Κορεάτες κατασκευαστές έθεσαν στόχο 140 g CO2 / km έως το 2009.

  • Τον Φεβρουάριο του 2007, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξέδωσε ανακοίνωση σχετικά με τα αποτελέσματα της επανεξέτασης της κοινοτικής στρατηγικής για τη μείωση των εκπομπών CO2 από επιβατικά αυτοκίνητα και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα.

  • Αναγνώρισε ότι η πρόοδος προχώρησε κάπως προς έναν στόχο 140 g CO2 / km, αλλά τόνισε ότι ο στόχος της ΕΕ των 120 g CO2 / km δεν θα επιτευχθεί έως το 2012, ελλείψει πρόσθετων μέτρων.

  • Ως εκ τούτου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να θεσπίσει απαιτήσεις απόδοσης εκπομπών CO2 για νέα επιβατικά αυτοκίνητα το 2009.

  • Μια παρόμοια προσέγγιση καθιερώθηκε για νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα το 2011.

  • Στις 19 Απριλίου 2019, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο εξέδωσαν κανονισμό που καθόρισε απαιτήσεις απόδοσης εκπομπών CO2 για νέα επιβατικά αυτοκίνητα και νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (φορτηγά) στην Ευρωπαϊκή Ένωση μετά το 2020.

Στόχοι

Για τα νέα επιβατικά αυτοκίνητα, ο κανονισμός (ΕΕ) αριθ. 443/2009 ορίζει τον μέσο στόχο εκπομπών CO2 για συγκεκριμένα CO2 σε 130 g CO2 / km έως το 2015. Η τιμή αυτή ορίζεται ως η μέση τιμή για το στόλο των νεοεγγεγραμμένων επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ.

Ο στόχος των 95 g CO2 / km τέθηκε για το 2021 (σταδιακή από το 2020).

Για νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, ο κανονισμός (ΕΕ) αριθ. 510/2011 ορίζει τον μέσο στόχο εκπομπών CO2 στα 175 g CO2 / km έως το 2017. Αυτό ορίζεται ως η μέση τιμή για το στόλο των νεοαποκτηθέντων φορτηγών στην ΕΕ. Για το 2020 τέθηκε μεσοπρόθεσμος στόχος 147 g CO2 / km.

Comments


bottom of page