Η ρύπανση από τα πλαστικά αναδεικνύεται σε σημαντικό πρόβλημα. Η χρήση πλαστικού έχει αυξηθεί κατά 20 φορές τα τελευταία 50 χρόνια και οι εκτιμήσεις για το μέλλον δεν είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικές. Είναι γνωστή άλλωστε η εκτίμηση των ειδικών ότι το 2050 αναμένεται να υπάρχουν στους ωκεανούς περισσότερα πλαστικά από ψάρια.
Για το λόγο αυτό γίνονται προσπάθειες να μειωθεί η χρήση του πλαστικού και κυρίως των αντικειμένων μιας χρήσης. Μετά την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (Μάιος 2018) να απογορευτούν τα πλαστικά καλαμάκια, οι αναδευτήρες και τα πλαστικά μαχαιροπίρουνα, πολλές πολυεθνικές εταιρείες δεσμεύονται να καταργήσουν τη χρήση τους.
H σουηδική εταιρεία επίπλων IKEA ανακοίνωσε τον περασμένο Ιούνιο την πρόθεσή της να καταργήσει όλα τα πλαστικά μιας χρήσεως είδη της από τα καταστήματα και τα εστιατόριά της και να τα αντικαταστήσει, αν είναι δυνατόν, από αντίστοιχα κατασκευασμένα από ανακυκλωμένα υλικά. Οι αλλαγές αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τον Αύγουστο του 2020.
Η αλυσίδα Starbucks σκοπεύει να καταργήσει τα πλαστικά καλαμάκια αντικαθιστώντας τα με καλαμάκια από άλλο υλικό ή διαμορφώνοντας ειδικό στόμιο στα ποτήρια, όπως ανακοίνωσε στις 9 Ιουλίου 2018.
Η Walt Disney Company δεσμεύτηκε στις 26 Ιουλίου 2018 να αντικαταστήσει τα πλαστικά καλαμάκια και τους αναδευτήρες με αντίστοιχα από άλλα υλικά σε όλες τις εγκαταστάσεις της ανά τον κόσμο, εκτός από το Τόκιο.
Παράλληλα πολλές είναι και οι εταιρείες υποδυμάτων και ενδυμάτων που υποστηρίζουν την μείωση του πλαστικού.
Η Nike από το 2016 λανσάρει σειρές υποδημάτων κατασκευασμένες από ανακυκλωμένα υλικά.
Στα χνάρια της και η Adidas που δεσμεύτηκε στις 18 Ιουλίου 2018 να έχει αντικαταστήσει όλες τις πρώτες ύλες με ανακυκλωμένα υλικά μέχρι το 2024.
H Stella McCartney από τον περσινό Ιούλιο δημιουργεί υποδήματα, τσάντες και πανωφόρια έχοντας αντικαταστήσει τον υφασμένο πολυεστέρα με ένα υλικό που κατασκευάζεται από πλαστικά αντικείμενα, όπως μπουκάλια και δίχτυα ψαρέματος.
Σχετικές ειδήσεις και άρθρα:
Comments