top of page
Εικόνα συγγραφέαenvinow.gr

Αρκτική: Πλοία θα δημιουργούν τεχνητά "παγόβουνα"


Ένα νέο αλλά φιλόδοξο σχέδιο παρουσιάστηκε από τον Ινδονήσιο σχεδιαστή και υπεύθυνο του σχεδίου, Faris Rajak Kotahatuhaha, όπου πλοία θα λειτουργούν ως καταψύκτες ώστε να αποκαταστήσουν τις διαλυμένες εκτάσεις των πάγων που έχουν λιώσει στην Αρκτική. Με τον τρόπο αυτόν, ευελπιστούν να επαναφέρουν την ισορροπία που έχει διαταραχθεί στο πολικό οικοσύστημα.


Το φιλόδοξο αυτό πρόγραμμα κέρδισε το δεύτερο βραβείο στο διεθνή διαγωνισμό ευρεσιτεχνίας του Association of Siamese Architects. Παρόλα αυτά, δεν είναι λίγοι εκείνοι που εξακολουθούν να αμφισβητούν την αποτελεσματικότητα του όλου εγχειρήματος, όσο και τις πιθανότητες επιτυχίας του.


Η κατάσταση όμως στον Αρκτικό Ωκεανό, όπου οι πάγοι λιώνουν με ραγδαίους ρυθμούς, είναι απελπιστική, οι επιστήμονες μοιάζουν αποφασισμένοι να δοκιμάσουν τα πάντα, προκειμένου να εξασφαλίσουν τη βιωσιμότητα του οικοσυστήματος της περιοχής που πλέον κινδυνεύει με αφανισμό.


Τα εν λόγω πλοία θα έχουν τη δυνατότητα να συλλέγουν μεγάλες ποσότητες θαλάσσιου νερού στην Αρκτική και στη συνέχεια να απομακρύνουν το αλάτι προκειμένου το νερό να μπορεί να παγώσει ευκολότερα. Ειδικά σχεδιασμένες τουρμπίνες θα καταψύχουν στη συνέχεια το νερό, δημιουργώντας τεράστια εξάγωνα κομμάτια πάγου τα οποία θα απελευθερώνουν στη θάλασσα.


Ο εμπνευστής και σχεδιαστής του σχεδίου αυτού, τονίζει ότι δεν είναι κάτι που θα αποτρέψει την κλιματική αλλαγή, θα συμβάλλει ωστόσο αποφασιστικά – όπως υποστηρίζει – στην μείωση της ανόδου της στάθμης της θάλασσας, που θα μπορούσε να αποβεί καταστροφική για το περιβάλλον και τις ζωές εκατομμυρίων ανθρώπων στον πλανήτη.


Οι επιστήμονες εμφανίζονται επιφυλακτικοί για το εγχείρημα, υπογραμμίζοντας ότι για να έχει αποτέλεσμα θα έπρεπε να εφαρμοσθεί σε τεράστια κλίμακα. Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά, είναι σαν να προσπαθείς να σώσεις έναν πύργο από άμμο την ώρα που έρχεται ένα μεγάλο κύμα, κρύβοντάς τον μέσα σε ένα χάρτινο κύπελλο. Κάποιοι από αυτούς κρούουν μάλιστα και τον κώδωνα του κινδύνου περαιτέρω υπερθέρμανσης, λόγω της θερμότητας που θα απαιτείται για όλη τη διαδικασία της δημιουργίας των πάγων.


Σε κάθε περίπτωση, τονίζουν, τα συγκεκριμένα πλοία θα πρέπει να λειτουργούν με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, καθώς, σε διαφορετική περίπτωση, αντί να δώσουν μία λύση, θα μπορούσαν να είναι και αυτά, μέρος του προβλήματος.



Comments


bottom of page